przejdź do treści strony kontakt
strona główna 501 936 975 menu wyszukiwarka

więcej

Na estakadzie ludzie i maszyny jednak do czerwca

INWESTYCJE

red.
2019-02-15 13:28
23200

(fot./źródło: PKP PLK)

A kiedy pociągi? PKP PLK po raz kolejny przekłada uruchomienie przejazdu przez estakadę – nie wrzesień 2018, nie marzec 2019, teraz najbardziej aktualny jest czerwiec...  

Co teraz na budowie? Wykonawca układa ostatni odcinek nowego bezpodsypkowego toru w obrębie peronów. Roboty koncentrują się na stacji Gorzów. Budowane jest dojście na perony. Równolegle w niszach uzupełniane są ubytki ścian i sklepień. Do czerwca w Gorzowie utrzymana będzie dotychczasowa organizacja ruchu pociągów.
 
Na dwukilometrowej estakadzie zakończono układanie specjalnych płyt i betonowanie toru bezpodsypkowego. Inwestor – PKP PLK – tłumaczy, że prace, aby uzyskać właściwy efekt, mogły być wykonywane tylko w odpowiednich warunkach. Obecnie montowany jest specjalny rozjazd łukowy przed zjazdem z estakady na stację. Wcześniej wykonano prace budowlane na koronie estakady i w niszach, które wymagały specjalnej technologii i dokładnego przygotowania setek ton zbrojenia i betonu. Odnowiona estakada jest bardziej wytrzymała. Pociągi, dzięki zastosowaniu specjalnych mat, pojadą ciszej.
 
Wykonawca już odnowił konstrukcje pięciu wiaduktów nad ulicami: Herberta, Chrobrego, Wodną i Garbary oraz w rejonie ulicy Spichrzowej, pod którym obecnie jest parking. Aby obiekty przez dziesiątki lat gwarantowały bezpieczny przejazd tysiącom pociągów, muszą być sprawdzone w ramach tzw. prób obciążeniowych. Te obowiązkowe badania będą przeprowadzone w marcu 2019 r., po odbiorze technicznym toru na odcinku Gorzów Wielkopolski Wschodni – Gorzów Wielkopolski oraz w toru nr 2 na stacji Gorzów Wielkopolski.
 
Na stacji Gorzów Wielkopolski gotowa jest nowa płyta żelbetowa (strop) pod peronami nr 1 i 2 oraz nad tunelem dworcowym, tzn. przejściem z holu dworca na perony. Trwają prace na peronach nr 1 i 2. Przygotowywane jest wyposażenie, wiaty oraz oświetlenie. Równocześnie w obrębie stacji montowany jest tor bezpodsypkowy. Odprawa podróżnych w stronę Zielonej Góry odbywa się z czynnego peronu nr 4. Kontynuowane są prace w przejściu pod torami. Ściany w tunelu przygotowane są do wyłożenia płytkami ceramicznymi. Wykorzystany będzie odzyskany i oczyszczony materiał, który podkreśli historyczny charakter obiektu. Kafle, na posadzce przy wyjściu z dworca pod estakadę dworcową, zostaną wymienione, zgodnie z historycznym wzorem. Na schodach na peron układane są bloki kamienne. Następnie montowane będą windy.
 
Po zakończeniu prac, stacja Gorzów Wielkopolski zapewni komfortową obsługę wszystkim podróżnym m.in. dzięki windom, systemowi informacji pasażerskiej, ścieżkom naprowadzającym.
 
Prowadzone są równocześnie prace wewnątrz nisz. Pracownicy uzupełniają ubytki i spoiny oraz montują instalacje. Zakres prac był większy niż pierwotnie zakładano. Pomieszczenia są szykowane do funkcji usługowych. Przewidziano działalność odpowiednią do charakteru nadwarciańskich bulwarów.
 
Do czerwca, tak jak obecnie, pociągi będą dojeżdżać do przystanku Gorzów Wielkopolski Wschodni. Na odcinku Gorzów Wielkopolski Wschodni – Gorzów Wielkopolski będzie komunikacja autobusowa. Wykonawca, konsorcjum, którego liderem jest firma Intercor, nie zdążyło na czas przygotować bezpiecznego dojścia z dworca na peron. Do wykonania przed wznowieniem ruchu pozostaje jeszcze m.in. sprawdzenie konstrukcji wiaduktów – wykonanie tzw. prób obciążeniowych. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oceniły, że pomimo wcześniejszych zapewnień wykonawcy, realny termin przywrócenia ruchu pociągów to czerwiec. Informację otrzymali przewoźnicy.

Komentarze:

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x