przejdź do treści strony kontakt
strona główna 501 936 975 menu wyszukiwarka

więcej

To koniec! Odtąd Budimex na Kostrzyńskiej

INWESTYCJE

info. um
2018-04-11 14:10
21490

(fot. Daniel Adamski/um)

To oni budowali m.in. obwodnicę Międzyrzecza w ciągu trasy ekspresowej S3, także odcinek z Pyrzyc do Myśliborza. Działają od 50 lat – mają za sobą tysiące zrealizowanych inwestycji w Polsce i na świecie. Jeszcze tylko podpisy pod umową i wchodzą na Kostrzyńską! 

Koniec procedury przetargowej – prezydent Jacek Wójciki może podpisać umowę z wykonawcą. To ma nastąpić na przełomie kwietnia i maja. Wtedy Budimex przystąpi do od wielu lat oczekiwanej przebudowy wyjazdowej ulicy z Gorzowa do Kostrzyna. Firma wygrała drugi ogłoszony przez magistrat przetarg na modernizację ulicy Kostrzyńskiej. Zaoferowała kwotę 65,2 mln zł, choć miasto planowało na ten cel 58 mln.
 
Prezydent miasta już w styczniu poinformował, że brakujące pieniądze znajdzie. – To bardzo ważna inwestycja dla mieszkańców, czekamy na nią. Dlatego wiedząc, jaka jest sytuacja na rynku, już na koniec roku założyliśmy dodatkowe pieniądze na jej realizację. Mamy pieniądze, chcemy rozstrzygnąć przetarg i podpisać umowę z wykonawcą – powiedział wówczas.
 
Inwestycja obejmuje przebudowę drogi o długości ponad 3 km na odcinku od placu Słonecznego do węzła S3. Rozbudowa będzie polegała na wykonaniu nowej konstrukcji drogi wraz z budową infrastruktury (przebudowa skrzyżowania ulic Kostrzyńska-Dobra-Warzywna, budowa nowego torowiska tramwajowego i sieci trakcyjnej na odcinku o długości około 2 km wraz z pętlą przy ul. Warzywnej o parametrach technicznych dostosowanych dla nowych tramwajów, budowa peronów i przystanków tramwajowych, rozbiórka istniejącego wiaduktu drogowego i budowa nowego, budowa chodników oraz budowa ścieżek rowerowych).
 
Przedsięwzięcie zakłada budowę kanalizacji deszczowej, przebudowę oraz budowę wylotów kanalizacji do rzeki Warty wraz z separatorami. W ramach przebudowy i rozbudowy układu drogowego wybudowane zostanie oświetlenie drogowe wzdłuż drogi z doświetleniem przejść dla pieszych. Nowe latarnie oświetleniowe w technologii energooszczędnej LED zasilane będą z istniejących obwodów oświetlenia drogowego.
 
Przebudowa drogi wraz z infrastrukturą podziemną i nowym wiaduktem będzie finansowana z ZIT-ów (Regionalny Program Operacyjny – Lubuskie 2020, Oś 5 Transport, Działanie 5.1 Transport drogowy, Poddziałanie 5.1.2 Transport drogowy – ZIT Gorzów), a przebudowa torowiska i sieci trakcyjnej w ramach dotacji unijnych (Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, Priorytet VI Rozwój niskoemisyjnego transportu zbiorowego w miastach, Działanie 6.1 Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach).
 
Budowa drogi, uzbrojenia podziemnego i wiaduktu mają zakończyć się 17 miesięcy od daty zawarcia umowy z wykonawcą robót, a w torowiska i sieci trakcyjne – po roku od zawarcia umowy.
 
Aby przyspieszyć realizację projektu od października ubiegłego roku MZK, na podstawie umowy in-house, realizuje na zlecenie miasta prace przy torowisku w Al. 11 Listopada (na odcinku od wiaduktu przy placu Słonecznym do skrzyżowania z Jancarza).
 
 

Komentarze:

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x